ΤΙΜΑΡΙΘΜΙΚΗ ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΕΝΟΙΚΙΩΝ: Υπενθυμίζουμε ότι οι μηνιαίες ανακοινώσεις που εκδίδει η ΕΛΣΤΑΤ για την τιμαριθμική αναπροσαρμογή των ενοικίων (μια ακόμη επιτυχία της ΠΟΜΙΔΑ από τη δεκαετία του '90 ως προς την ουσία αλλά και τη διαδικασία) αναρτώνται στην ιστοσελίδα της www.statistics.gr και συγκεκριμένα ΕΔΩ.
5 + 5 ΣΥΝΟΠΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΜΙΣΘΩΤΕΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ
ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΚΤΙΣΜΑΤΩΝ:
1. ΑΚΙΝΗΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ, ΑΣΦΑΛΕΣ, ΧΩΡΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ & ΑΛΛΑΓΗ ΧΡΗΣΗΣ
2. ΣΥΝΤΑΞΗ & ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟΥ ΜΙΣΘΩΣΗΣ
3. ΕΚΔΟΣΗ & ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ
4. ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΑΔΕ
5. ΠΡΩΤΑ ΣΥΝΔΕΣΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ & ΜΕΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΚΛΕΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΜΙΣΘΩΤΗ!
ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΝΤΕ "ΜΗ" ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ:
1. ΜΗ λάβετε ποτέ "προκαταβολή" ενοικίου ή εγγύησης, πριν ο ενδιαφερόμενος ενοικιαστής σας υπογράψει έγγραφο μισθωτήριο.
2. ΜΗ νοικιάζετε το ακίνητό σας σε πρόσωπα που αρνούνται ή υπεκφεύγουν να σας δώσουν τα πλήρη στοιχεία τους (ονοματεπώνυμο, αριθμό ταυτότητας, ΑΦΜ κλπ.), ή σας δίνουν στοιχεία άλλων προσώπων.
3. ΜΗ νοικιάζετε ακίνητο σε αλλοδαπό ενοικιαστή αν δεν εξακριβώσετε και αναγράψετε στο μισθωτήριο και τα στοιχεία της αδείας παραμονής του στη χώρα μας.
4. ΜΗ δώσετε ποτέ κλειδιά ή δικαίωμα εγκατάστασης σε νέο και άγνωστο ενοικιαστή, πριν σας φέρει πρώτα τη σύμβαση ρευματοδότησης του μίσθιου ακινήτου σας από οποιοδήποτε πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας.
5. ΜΗ νοικιάζετε ποτέ ακίνητο με ενεργό σύνδεση ρεύματος, φυσικού αερίου ή τηλεφώνου στο όνομά σας ή δικού σας προσώπου.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΜΙΣΘΩΤΕΣ
* ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΙΣΘΙΟΥ. Πριν από κάθε νέα μίσθωση πρέπει να βεβαιωνόμαστε ότι τό μίσθιο είναι κατάλληλο και ασφαλές για αυτούς που θα το χρησιμοποιήσουν. Ρελέ ηλεκτροπληξίας στον κεντρικό πίνακα, ασφαλή κάγκελα στα μπαλκόνια, κουφώματα σε καλή κατάσταση, υδραυλικά χωρίς διαρροές και κλειδαριά ασφαλείας στην εξώπορτα είναι βασικά σημεία που πρέπει οπωσδήποτε να ελέγχουμε πριν δώσουμε τα κλειδιά σε έναν νέο ενοικιαστή κατοικίας. Ποτέ δεν ενοικιάζουμε ακίνητο που δεν πληροί αυτές τις ελάχιστες προυποθέσεις. Φροντίζουμε πάντοτε το μίσθιο να το ελέγχει διεξοδικά και ο ενοικιαστής, για τυχόν παρατηρήσεις του, και στο μισθωτήριο πάντοτε αναφέρουμε ότι και ο ενοικιαστής έλεγξε το μίσθιο ακίνητο και το βρήκε κατάλληλο για τη χρήση για την οποία το νοίκιασε.
* ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ NEOY ΕΝΟΙΚΙΑΣΤΗ. Πάντοτε το ανακοινώνετε πρώτα στους υπάρχοντες ενοίκους του κτιρίου. Λίγες ημέρες μετά, τοποθετείτε μισθωτήριο στην είσοδο του κτιρίου, ώστε να το πληροφορηθούν οι περίοικοι. Στη συνέχεια μπορείτε να αναθέσετε την εξεύρεση ενοικιαστή σε μεσιτικό γραφείο, προτιμώντας βεβαίως επαγγελματίες που ήδη γνωρίζετε, και βέβαια ποτέ δεν απευθύνεστε στα "γραφεία εξυπηρετήσεων" που σας υπόσχονται ότι δήθεν θα σας βρουν ενοικιαστή για το ακίνητό σας! Παράλληλα δημοσιεύστε αγγελίες σε σοβαρά έντυπα και σε γνωστές ιστοσελίδες ακινήτων. Ο νόμος και οι διεθνείς συμβάσεις απαγορεύουν τον αποκλεισμό ενοικιαστών με βάση την εθνικότητα, το χρώμα, τη θρησκεία, το φύλο, την ηλικία, τις προσωπικές προτιμήσεις του καθενός κλπ. Επειδή η μίσθωση είναι διαρκής σχέση, αυτό που πρέπει να σας ενδιαφέρει δεν είναι τα παραπάνω χαρακτηριστικά του ενοικιαστή ή το ύψος του μισθώματος που σας προσφέρουν, αλλά αποκλειστικά η φερεγγυότητα και η δυνατότητά του να ανταποκρίνεται σταθερά και έγκαιρα κάθε μήνα στις οικονομικές υποχρεώσεις του από τη μίσθωση αυτή (μισθώματα, κοινόχρηστα και λογαριασμοί κοινής ωφέλειας), κάτι δηλαδή απόλυτα απαραίτητο για τη βιωσιμότητα της μισθωτικής σχέσης, που, δυστυχώς, εκ των πραγμάτων είναι δυσχερές να εκτιμηθεί προκαταβολικά! Προσοχή, γιατί σήμερα συχνά δυστυχώς, εμφανίζονται ως δήθεν υποψήφιοι «ενοικιαστές», άτομα τα οποία συστηματικά εγκαθίστανται σε κατοικίες ή επαγγελματικά ακίνητα με το εξ αρχής σχέδιο να μην καταβάλουν κανένα απολύτως μίσθωμα και κανένα λογαριασμό κοινοχρήστων ή κοινής ωφελείας! Γι΄αυτό μιλήστε προσωπικά και διεξοδικά με κάθε ενδιαφερόμενο, ζητείστε του τα πλήρη στοιχεία του, το ΑΦΜ του και τον αριθμό ταυτότητάς του, ενημερώστε τον πλήρως για τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνει (μίσθωμα-κοινόχρηστα-λογαριασμοί κλπ.) και μη διστάσετε να του κάνετε κάθε ερώτηση που θα σας βοηθήσει να τον γνωρίσετε, όπως π.χ. που στεγαζόταν έως τώρα κλπ. Αν πρόκειται για εντελώς άγνωστο σ' εσάς υποψήφιο μισθωτή, και ιδιαίτερα σε μισθώσεις με μεγάλο αντικείμενο, ζητήστε να σας δώσει ό ίδιος στοιχεία για τη φερεγγυότητά του, ή να συνυπογράψει το μισθωτήριο κάποιος αξιόχρεος εγγυητής του!
* ΜΙΣΘΩΤΗΡΙΟ ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ. Συντάξτε και υπογράψτε έγγραφο μισθωτήριο συμφωνητικό για κάθε νέα μίσθωση ή τροποποίηση υφιστάμενης. Η ηλεκτρονική κατάθεση στη ΓΓΠΣ απλώς αντικαθιστά την παλαιά θεώρηση από τη Δ.Ο.Υ. και ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΙΣΘΩΤΗΡΙΟ! Καταχωρείστε τα πλήρη στοιχεία ταυτότητάς του ενοικιαστή, τον ΑΦΜ του, τα στοιχεία του/της συζύγου και των τυχόν άλλων ατόμων που θα μένουν στο μίσθιο, τη χρήση του μισθίου, το μηνιαίο μίσθωμα κλπ. Τώρα πια που και οι νέες εμπορικές μισθώσεις διέπονται κυρίως από τη μισθωτική σύμβαση και πολύ λιγότερο από το νόμο, η εποχή των μισθωτηρίων του "περιπτέρου" τελείωσε οριστικά! Για απλές μισθώσεις κατοικιών και απλές εμπορικές μισθώσεις, συνιστούμε να χρησιμοποιείτε πάντοτε τα υποδείγματα μισθωτηρίων που διανέμονται στα μέλη μας αυτόματα μέσω της ηλεκτρονικής μας σελίδας! ΠΡΟΣΟΧΗ: Για νέες εμπορικές μισθώσεις με σημαντικό αντικείμενο να απευθύνεστε πάντοτε στο δικηγόρο σας! Προσέξτε ιδιαίτερα και απευθυνθείτε οπωσδήποτε στο δικηγόρο σας αν σας ζητηθεί να υπογράψετε μισθωτήριο συνταγμένο από το μισθωτή!
* ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΜΙΣΘΩΣΗΣ - ΧΡΗΣΗ ΑΚΙΝΗΤΟΥ. Σήμερα τόσο οι μισθώσεις κατοικιών όσο και οι νέες εμπορικές μισθώσεις, έχουν τριετή ελάχιστη νόμιμη διάρκεια, ακόμη και αν στο μισθωτήριο αναγράφεται μικρότερη. Υπάρχει δηλαδή υποχρεωτική τριετής δέσμευση και για τα δύο μέρη. Κάθε συμφωνία για μεγαλύτερη διάρκεια είναι απόλυτα έγκυρη και νομικά δεσμεύει και τους δύο, στην πράξη όμως δεσμεύει μόνον τον ιδιοκτήτη! Να προσδιορίζετε πάντοτε συγκεκριμένα το σκοπό της χρήσης (ως κύρια ή δευτερεύουσα κατοικία, κατάστημα, γραφείο, εργαστήριο, αποθήκη, χώρος στάθμευσης κλπ.) και το επαγγελματικό αντικείμενο (εμπορία ενδυμάτων, αυτοκινήτων κλπ.), και όχι αόριστα «για κάθε εμπορική χρήση». Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται αν θα χρησιμοποιηθεί ως κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος (καφετέρια, κομμωτήριο, γυμναστήριο, εκπαιδευτήριο κλπ.), οπότε εκτός του αν επιτρέπεται η συγκεκριμένη χρήση στην τοποθεσία του ακινήτου σας, χρειάζεται άδεια της αρμόδιας αρχής, η οποία εκδίδεται μόνο αν το ακίνητό σας πληροί πολλές και συγκεκριμένες προϋποθέσεις, και δεν έχει πολεοδομικές εκκρεμότητες κλπ.!
* ΜΙΣΘΩΜΑ (ΕΝΟΙΚΙΟ). Το ποσό του μισθώματος καθορίζεται ελεύθερα από τα ενδιαφερόμενα μέρη, σε όλες τις μισθώσεις, όπως και κάθε μετέπειτα αναπροσαρμογή του. Στις εμπορικές μισθώσεις επιβάλλεται από το Δημόσιο και νόμιμο τέλος χαρτοσήμου 3,6%. Να αναγράφετε στο μισθωτήριο πάντοτε ολόκληρο το συμφωνούμενο ποσό και να μην προτείνετε ούτε να αποδέχεστε ποτέ τυχόν πρόταση του ενοικιαστή σας για αναγραφή στο μισθωτήριο μικρότερου ποσού. Μην παρασύρεστε από αγγελίες και δημοσιεύματα για πολύ υψηλά ενοίκια σε νέες μισθώσεις, κινδυνεύετε να το μετανοιώσετε πικρά... Γενικά να μην ξεχνάτε ποτέ ότι ο "καλός μισθωτής" είναι πάντοτε προτιμότερος από το "καλό μίσθωμα", ιδιαίτερα σε εποχές όπως η σημερινή... Γι' αυτό ποτέ μην επιδιώκετε ή επιμένετε σε παράλογα μισθώματα, γιατί τελικά θα βγείτε χαμένοι!
* ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΜΙΣΘΩΤΗΡΙΟΥ & ΔΗΛΩΣΗΣ ΛΥΣΗΣ ΤΗΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ. Τα μισθωτήρια, αρχικά και τροποποιητικά, μετά την υπογραφή τους δεν κατατίθενται πλέον στη Δ.Ο.Υ. αλλά ο εκμισθωτής υποχρεούται μέχρι το τέλος του επόμενου ημερολογιακού μήνα από την ημερομηνία υπογραφής τους, να καταχωρήσει όλα τα πληροφοριακά στοιχεία τους, στη βάση Πληροφοριακών Στοιχείων Μισθώσεων Ακίνητης Περιουσίας της Ανεξάρτηση Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) www.aade.gr , εκτυπώνοντας ταυτόχρονα «Απόδειξη Υποβολής» της δήλωσής του αυτής, που θα διαφυλάξει μαζί με το πρωτότυπο του συμφωνητικού. Ηλεκτρονική αποδοχή του μισθωτηρίου υποχρεούται να κάνει στη συνέχεια και ο ενοικιαστής. Επίσης τώρα πλέον είναι υποχρεωτική και η ηλεκτρονική υποβολή δήλωσης λύσης της μίσθωσης. Δείτε λεπτομερείς οδηγίες στη σχετική σελίδα μας για την ηλεκτρονική κατάθεση μισθωτηρίων.
* ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΤΙΡΙΩΝ. Στοιχειώδης πράξη προνοίας για κάθε ιδιοκτήτη - εκμισθωτή είναι να ασφαλίζει από την πρώτη μέρα της μίσθωσης κάθε ακίνητο -κατοικία ή επαγγελματική στέγη -που νοικιάζει σε τρίτους. Μην εκμισθώνετε ποτέ ανασφάλιστο ακίνητο, ιδιαίτερα τώρα που η ΠΟΜΙΔΑ έχει δημιουργήσει για τα μέλη της το μοναδικό πρόγραμμα ασφάλισης κτιρίων ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΤΙΡΙΩΝ ΠΟΜΙΔΑ-ΙΝΤΕRAMERICAN. και ειδικά για τις κατοικίες το εκπτωτικό πρόγραμμα ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ ΠΟΜΙΔΑ-ΑΝΥΤΙΜΕ, και πάλι μέσω της INTERAMERICAN, με ειδική έκπτωση για τα μέλη μας, αλλά και έκπτωση στην ετήσια συνδρομή τους! Τα προγράμματα αυτά σας καλύπτουν πλήρως από κάθε κίνδυνο που μπορεί να απειλήσει το ακίνητό σας, από φυσικές καταστροφές, τυχαία περιστατικά, αλλά και από τις συνέπειες ανεύθυνης ή πλημμελούς διαχείρισης οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν ευκολότερα ζημιογόνα γεγονότα. Το ασφαλιστικό πρόγραμμα των μελών μας έχει το πιο χαμηλό κόστος σε όλη την Ελληνική ασφαλιστική αγορά σε σχέση με το πλήθος παροχών που προσφέρει και -το σπουδαιότερο- είναι κατασκευασμένο με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο τα συμφέροντα των ιδιοκτητών ακίνητης περιουσίας. Αν είστε ιδιοκτήτης όλου του κτιρίου, ή διαχειριστής του, ασφαλιστείτε και για την αστική ευθύνη διαχειριστή, ανελκυστήρα κλπ. Νοικιασμένο ναι, ανασφάλιστο όχι!
* ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΕΝΟΙΚΙΑΣΤΕΣ. Να μην ξεχνάτε ποτέ ότι η μίσθωση ακινήτου, ιδιαίτερα της κατοικίας, είναι και αυτή μία διαρκής ανθρώπινη σχέση, γι αυτό και πρέπει να αντιμετωπίζετε τον αντισυμβαλλόμενό σας πρώτα ως άνθρωπο! Γενικά μην προσφεύγετε ποτέ στα δικαστήρια αν πρώτα δεν εξαντλήσετε κάθε περιθώριο συνεννόησης με τον ενοικιαστή σας! Η απελευθέρωση όλων των μισθώσεων που είναι μέγιστο επίτευγμα αποκλειστικά των αγώνων της ΠΟΜΙΔΑ, δεν είχε στόχο της την επίτευξη εξώσεων, αλλά νέων δίκαιων συμφωνιών μεταξύ των ιδιοκτητών και των υπαρχόντων ενοικιαστών! Ιδιαίτερα σήμερα, είναι καθήκον μας να στηρίξουμε με κάθε τρόπο τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις της χώρας μας, και στα κέντρα των πόλεων, που χειμάζονται ιδιαίτερα, αλλά και στις τοπικές αγορές!
* ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ! Η ΠΟΜΙΔΑ σας υπενθυμίζει ότι η εκμίσθωση ακινήτου αλλά και κάθε τροποποίηση, αναπροσαρμογή μισθώματος κλπ., κάθε ενέργεια ή και παράλειψή σας, μπορεί να έχουν σοβαρότατες έως και ανεπανόρθωτες συνέπειες! Να είσαστε λοιπόν πάντοτε προσεκτικοί στο τι συμφωνείτε, ακόμη και προφορικά, και τι υπογράφετε, και γενικά να μην κάνετε καμιά ενέργεια, ιδιαίτερα στις νέες εμπορικές μισθώσεις, αν δεν συμβουλευθείτε προηγουμένως το Δικηγόρο σας και το Γραφείο Ενημερώσεως της Οργάνωσής μας, ειδικά αν δεν έχετε προηγούμενη εμπειρία από εκμισθώσεις ακινήτων! Γι αυτό πρέπει να είστε πάντοτε ενεργά και ενημερωμένα μέλη της οργάνωσής μας!
ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΑ - ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΚΟΙΝΗΣ ΩΦΕΛΕΙΑΣ
* ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΑ. Οφείλετε να επικοινωνείτε εσείς τακτικά με το διαχειριστή του κτιρίου όπου έχετε εκμισθωμένες ιδιοκτησίες σας και να ενημερώνεστε από αυτόν για την πορεία εξόφλησης των μηνιαίων κοινοχρήστων δαπανών. Βεβαιωθείτε ότι έχει τα πλήρη στοιχεία επαφής μαζί σας, και ζητείστε του να σας ενημερώσει αμέσως για κάθε καθυστέρηση που παρατηρείται. Αυτό γιατί τελικός υπόχρεως για τη καταβολή κάθε οφειλής ενοικιαστή προς τη διαχείριση του κτιρίου, σύμφωνα με το νόμο και τους κανονισμούς των πολυκατοικιών είναι δυστυχώς ο ιδιοκτήτης-εκμισθωτής του...
* ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΕΔΔΗΕ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΚΜΙΣΘΩΤΕΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ: Η συνεχής αύξηση των κρουσμάτων ρευματοκλοπής σε όλη τη χώρα έχει εξελιχθεί σε μείζον κοινωνικό πρόβλημα, γεγονός που οδήγησε στην αυστηροποίηση του σχετικού ρυθμιστικού πλαισίου από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), με σκοπό την αποτελεσματικότερη αντιμετώπισή του. Για το λόγο αυτό ο ΔΕΔΔΗΕ εξέδωσε ειδικό φυλλάδιο που διανεμήθηκε στους καταναλωτές μαζί με το λογαριασμό ρεύματος, που επεξηγεί το νέο αυστηρότερο πλαίσιο και περιέχει χρήσιμες συστάσεις προς το κοινό. Σημειώνουμε ιδιαίτερα τη ρητή σύσταση του ΔΕΔΔΗΕ προς τους εκμισθωτές ακινήτων να μην παραχωρούν τη χρήση του ακινήτου που εκμισθώνουν σε νέο ενοικιαστή, δηλαδή να μην του παραδίδουν τα κλειδιά του, αν πρώτα εκείνος, με το μισθωτήριο και την ηλεκτρονική δήλωση δεν υπογράψει σύμβαση προμήθειας ρεύματος με οποιοδήποτε πάροχο, η οποία έχει επί λέξει ως εξής:
"Οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα πρέπει να μεριμνούν κατά την εκμίσθωσή τους, ώστε ο εκάστοτε μισθωτής να μεταφέρει την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος στο όνομά του, προκειμένου να μην βρεθούν υπόλογοι για τυχόν παράνομες πράξεις που διέπραξαν άλλοι. Δεδομένου ότι ως ρευματοκλοπή χαρακτηρίζεται πλέον και η αυθαίρετη επανασύνδεση σε κομμένη παροχή λόγω καταγγελίας της σύμβασης προμήθειας (π.χ. η περίπτωση που ο προηγούμενος μισθωτής διέκοψε την ηλεκτροδότηση με την αποχώρησή του από το ακίνητο), θα πρέπει οι ιδιοκτήτες που εκμισθώνουν ακίνητα στα οποία έχει διακοπεί η ηλεκτροδότηση, να μην παραχωρούν τη χρήση τους, προτού οι μισθωτές συνάψουν σύμβαση προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και μεταφέρουν την παροχή στο όνομά τους."
Τηλέφωνο Εξυπηρέτησης Πελατών: 11500 ΔΕΗ: 11770. PROTERGIA: 18311.
* ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΕΥΔΑΠ: H ΕΥΔΑΠ δεν αποδέχεται την υδροδότηση του ακινήτου στο όνομα των εκάστοτε ενοικιαστών του. Η παροχή, και η τελική ευθύνη για την πληρωμή του λογαριασμού δυστυχώς παραμένει πάντοτε στον ιδιοκτήτη τους, ενώ μερίδα νέων ενοικιαστών αρνείται συστηματικά να πληρώσει έστω και έναν λογαριασμό ΕΥΔΑΠ... Η ΠΟΜΙΔΑ έχει επίσημα διαμαρτυρηθεί στην ΕΥΔΑΠ και αναμένει επίλυση του προβλήματος. Για το λόγο αυτό κάθε εκμισθωτής οφείλει να γνωρίζει και να αναγράφει και σε κάθε μισθωτήριο τους αριθμούς της παροχής και του μετρητή της ΕΥΔΑΠ κάθε μισθωμένης ιδιοκτησίας του, για να μπορεί να ελέγχει την εξόφληση των λογαριασμών από τον ενοικιαστή του. Για να δείτε τον τελευταίο λογαριασμό της κοινόχρηστης παροχής του κτιρίου - πολυκατοικίας σας και την τυχόν ύπαρξη προηγούμενων απλήρωτων λογαριασμών μπείτε εδώ και δώστε τα πρώτα 7 ψηφία του Αριθμού Μητρώου (1) και τον Αριθμό Μετρητή (2) (κεφαλαία ελληνικά, με κενό αν υπάρχει κενό), όπως ακριβώς αναγράφονται σε κάποιο λογαριασμό της παροχής αυτής. Τηλέφωνο Εξυπηρέτησης Πελατών ΕΥΔΑΠ: 1022.
Δείτε τις Οδηγίες της ΕΥΔΑΠ για τους Ιδιοκτήτες και τους Εκμισθωτές Ακινήτων στο τέλος του παρόντος
Η παροχή φυσικού αερίου μπορεί και επιβάλλεται να είναι πάντοτε στο όνομα του ενοικιαστή. Σε διαφορετική περίπτωση μπορείτε να πληροφορείσθε την πορεία εξόφλησης των λογαριασμών φυσικού αερίου του ακμινήτου σας τηλεφωνώντας στο αριθμό 1133 με τον Κωδικό Αριθμό Πελάτη, τον οποίο πρέπει να σημειώνετε στο μισθωτήριο.
Δείτε τη σελίδα μας για την αντιμετώπιση της καθυστέρησης της καταβολής μισθωμάτων.
Δείτε τη σύντομη παρουσίαση της ισχύουσας διαδικασίας απόδοσης μισθίου λόγω μη καταβολής μισθωμάτων.
*Δείτε τα υποδείγματα μισθωτηρίων που υπάρχουν διαθέσιμα στη Σελίδα Μελών της ιστοσελίδας μας, ανανεωμένα και ενημερωμένα, σε επεξεργάσιμη μορφή Word.doc:
1. Μισθωτήριο κύριας κατοικίας.
2. Μισθωτήριο επαγγελματικής μίσθωσης.
3. Μισθωτήριο δευτερεύουσας κατοικίας.
4. Μισθωτήριο φοιτητικής κατοικίας
5. Μισθωτήριο θερινής διαμονής.
6. Μισθωτήριο βραχυχρόνιας μίσθωσης.
7. Μισθωτήριο χώρου στάθμευσης.
9. Μισθωτήριο γενικής χρήσης, για κάθε άλλο ακίνητο
10. Μισθωτήριο εποχιακής μίσθωσης (& εκλογικού γραφείου).
11. Ιδιωτικό συμφωνητικό παράτασης/τροποποίησης όρων μίσθωσης.
12. Ιδιωτικό συμφωνητικό αναπροσαρμογής μισθώματος.
13. Ιδιωτικό συμφωνητικό χρησιδανείου αγρού.
14. Οδηγίες συμπλήρωσης μισθωτηρίων.
15. Συμφωνητικό αποχώρησης μισθωτή & απόδοσης ακινήτου.
17. Δίγλωσσο μισθωτήριο κατοικίας (ελληνικά/αγγλικά). Ε
18. Συμφωνητικό για βραχυχρόνια μίσθωση κατοικίας προς ιδιώτη.
19. Συμφωνητικό για βραχυχρόνια μίσθωση κατοικίας προς επαγγελματία-εταιρία.